Din păcate, multe dintre persoanele care conduc autovehicule nu sunt conștiente de momentul optim pentru a schimba anvelopele între cele de iarnă și cele de vară. Acest lucru poate avea consecințe grave asupra siguranței și eficienței în timpul conducerii, așa că este important să înțelegem când trebuie să ne luăm anvelopele de vară din garaj și să mergem cu ele la o vulcanizare pentru a le monta pe mașină.
În primul rând, trebuie să înțelegem diferențele dintre anvelopele de iarnă și cele de vară. Anvelopele de iarnă sunt proiectate pentru a oferi aderență în condiții de zăpadă și gheață, precum și pentru a împiedica acumularea zăpezii în găurile de scurgere. Acestea sunt fabricate din cauciucuri mai moi și au o structură mai densă a blocurilor de cauciuc, care le permite să se adapteze la suprafețele neregulate create de zăpadă și gheață. Anvelopele de vară, pe de altă parte, sunt proiectate pentru a oferi aderență în condiții de căldură și umiditate, precum și pentru a îmbunătăți eficiența combustibilului prin reducerea rezistenței la rulare. Acestea sunt fabricate din cauciucuri mai dure și au o structură mai rară a blocurilor de cauciuc, care le permite să se răcească mai rapid și să ofere o aderență mai bună pe carosabilul uscat și umed.
În plus față de anvelopele de iarnă și cele de vară, există și anvelopele all-season, care sunt proiectate să ofere o aderență satisfăcătoare în toate anotimpurile. Acestea sunt o opțiune populară pentru cei care doresc să evite schimbarea anvelopelor de două ori pe an, dar este important să înțelegem că anvelopele all-season nu oferă aceeași performanță ca anvelopele specializate pentru fiecare anotimp în parte.
Anvelopele all-season sunt fabricate din cauciucuri mai dur și au o structură a blocurilor de cauciuc mai rară decât anvelopele de iarnă, ceea ce le permite să ofere o aderență bună pe carosabilul uscat și umed în timpul verii. Totuși, acestea nu sunt la fel de bune în condiții de zăpadă și gheață ca anvelopele de iarnă, deoarece cauciucurile mai dure și structura mai rară a blocurilor de cauciuc nu se adaptează la suprafețele neregulate create de zăpadă și gheață. De asemenea, anvelopele all-season au o rezistență la rulare mai mare decât anvelopele de vară, ceea ce poate duce la o eficiență combustibilului mai scăzută în condiții de căldură și umiditate.
Acum că am înțeles diferențele dintre anvelopele de ințelegem că nu este recomandat să folosim anvelope de iarnă în condiții de căldură și umiditate, deoarece cauciucurile moi se vor înmuia și se vor deforma, ceea ce poate duce la o aderență slabă și la o uzură prematură a anvelopelor. De asemenea, anvelopele de iarnă au o rezistență mai mare la rulare, ceea ce poate duce la o eficiență combustibilului mai scăzută, asta însemnând o cheltuială extra inutilă.
Așadar, când ar trebui să schimbăm anvelopele de iarnă cu cele de vară? În general, este recomandat să schimbăm anvelopele când temperaturile medii zilnice depășesc 7 grade Celsius și se preconizează condiții de drum uscate și calde pentru perioada următoare. Nu uitați să verificați întotdeauna presiunea și nivelul de uzură al anvelopelor, indiferent de sezon, pentru a vă asigura că mașina dumneavoastră este în siguranță și eficientă.